عشق به زن متاهل منجر به قتل شد| دستگیری قاتل فراری در مرز کمبود جهانی قلم‌های انسولین‌| هفت میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند انفجار سوپرمارکت در خیابان هدایت مشهد ۲ مجروح بر جای گذاشت (۲۷ تیر ۱۴۰۳) جزییات آتش‌سوزی منطقه خائیز | جرقه‌ای که از مزرعه کشاورزی شروع شد تاثیر منفی گرما بر روی جنین| سکته گرمایی را جدی بگیرید بیش از ۱۰ هزار عدد قرص غیرمجاز در غرب مشهد کشف شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت روز عاشورا در کرج (۲۷ تیر) نماینده مجلس: ۸۰ درصد دشت های خراسان‌رضوی خشک شده است قرارگرفتن ۵۲۱ فرزند بی‌سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح «شیرخوارگاه‌های بدون‌ فرزند» در خراسان‌رضوی + فیلم کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد رابطه دوسویه کالبد و منظر شهری با برگزاری مراسم‌های جمعی
سرخط خبرها

جزئیات توزیع شیر خشک با کد ملی| شیر خشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۷۹۶۳
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
جزئیات توزیع شیر خشک با کد ملی| شیر خشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود
رئیس سازمان غذا و داروی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح فرایند دریافت شیر خشک با ثبت کد ملی در سامانه های دارویی پرداخت.

دکتر علی روحبخش در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این خصوص عنوان کرد: از ۲۰ مهر ماه شیرخشک رگولار و عادی با ثبت کد ملی نوزاد صورت میگیرد.

وی ادامه داد:  این روند برای عرضه شیر خشک در دارو خانه‌ها انجام می‌شود؛ بدین صورت که افرادی که کودکان زیر ۲ سال دارند با ارائه کد ملی نوزاد به داروخانه پس از ارائه بارکد شیرخشک در سامانه " تی تک" که به سامانه ثبت احوال متصل است صحت سنجی می‌شوند و مسئول فنی داروخانه شیر خشک را ارائه میدهد.

روحبخش خاطرنشان کرد: عرضه شیر خشک با کد ملی در داروخانه‌ها در حقیقت ادامه طرح ثبت اصالت و رهگیری فرآورده‌های سلامت محور است که در بستر سامانه تی تک انجام می‌شود و پیش از این در خصوص بسیاری از دارو‌ها مانند انسولین هم بوده است و هدف ما از این اقدام، کنترل بازار شیر خشک می‌باشد.

رئیس سازمان غذا و داروی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: به محض آغاز طرح فروش شیر خشک با کد ملی، حداکثر ۸ قوطی شیر خشک در ماه به سرپرست خانوار تعلق میگیرد. در حال حاضر میزان توزیع شیرخشک و سهمیه خراسان رضوی ۳۴۰ هزار قوطی در ماه است که ۶۵ درصد این رقم، سهم مشهد می‌شود.

قاچاق شیر خشک به کشورهای همسایه

دکتر روحبخش در بخش دیگری از گفت و گوی خود با شهرآرانیوز به موضوع کمبود شیر خشک اشاره و توضیح داد: گزارشاتی داریم که شیرخشک به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود و یا وارد صنایع غذایی و شیرینی پزی می‌شود؛ بنابراین با راه اندازی طرح فروش با کد ملی، سیاست بر این است که از این طریق شیر خشک به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی ادامه داد: فرآورده‌هایی که کمبود دارند، از سوی سازمان غذا و دارو اجازه صادرات ندارند. همچنین توزیع شیر خشک دقیقا مانند سال‌های گذشته است؛ اما اینکه چرا امسال به یکدفعه شاهد کمبود شیر خشک در بازار شدیم به نظر میرسد یا مردم به خاطر ترس از کمبود، دپو میکنند یا در صنایع دیگر مانند شیرینی پزی استفاده می‌شود و یا به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->